maandag 5 september 2011

Eerste blog

Wat het gaat worden weet ik nog niet, maar ik heb me virtueel laten verleiden om een blogspot aan te maken. Ik ben nu dus een blogger die aan het bloggen is, dit terwijl ik geen flauw benul heb wat het woord bloggen nu daadwerkelijk betekent. Gesteund door een behoorlijk aantal blog's ( of is het bloggen )  van medegelovigen in Yeshua Messias ben ik er dus ook mee gestart.

Ik had al een website met inmiddels een redelijk aantal Messiaanse linken maar kan nu op een voor mij redelijk makkelijke wijze diverse teksten het web op sturen.

In mijn 55 jaar op deze wereld zijn er al een behoorlijk aantal jaren waarin ik een toenemende liefde voor Gods volk ervaar. Van jongsaf aan kerkelijk opgevoed met de zogenaamde vervangingstheologie ben ik rond mijn dertigste levensjaar betrokken geraakt bij een bijbelwinkel waar ik kennismaakte met een andere en nu in mijn ogen een meer Bijbelse visie op Israël. Aangestoken door het enthousiasme van de eigenaar en zijn vrouw ben ik kort daarna mijn eerste cursus Hebreeuws gaan doen.

Nadat het enthousiasme enige tijd op een wat lager pitje heeft gestaan heb ik hernieuwd kennis gemaakt met het Messiaans-Christelijke gedachtegoed, hetgeen mij vrijwel dagelijks nu aanleiding geeft tot bijbelstudie en een extra dimensie geeft aan mijn relatie met mijn persoonlijke Verlosser Yeshua Messias.

Afgelopen weekend een conferentie gevolgd met de titel God's profetische feesten.

Een uitspraak die mij trof en tot nadenken bracht is gedaan door K. Goverts
"Shabbat is genezing van de tijd" voor mij raak en direct. Moet er nog verder over denken en mijmeren etc.

Shalom,    Henk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten